Frågestund kejsarsnitt

Jag blir så glad att jag får flera frågor om hur det var att föda genom kejsarsnitt, hur våra tankar gick inför förlossningen och hur det varit efteråt. Så nu tänkte jag att vi har en liten frågestund om just kejsarsnitt så ska jag svara på allt ni vill veta. Så fråga på!
 
Liggandes på operationsbordet bara några minuter innan trollen var födda!
Publicerat i Allmänt / Trollen i magen
Taggar: Mammablogg / Tvillingar / förlossning / kejsarsnitt / tvillingblogg
#1 / / Frida:

jag undrar hur du upplevt att magen och magmuskulaturen läkt sedan operationen (magmuskeldelning återställd?)?
Dom är verkligen så Goa dina små troll! Kul att följa er resa och se att ni mår så bra.

#2 / / J:

Hej! Jättefin blogg du har! Ska själv göra snitt om 3 veckor och är supernervös! Är gravid med tvillingar och första barnen. Jag undrar hur smärtan är efteråt, orkar man sova/fungera och hur mådde du av smärtstillande? Förstår att det är individuellt men kul att höra olika erfarenheter!

Svar: Åh vad spännande!!! Stort lycka till, du har något fantastiskt framför dig! 😍 svar på frågorna kommer 😄
Jennie-Lie

#3 / / Anonym:

Hej! Är också nyfiken på snittet. Kan du inte fota magen mer och gärna ärret. Vore jätte spännande att se hur det ser ut.:) och väldigt gärna höra hur upplevelsen var, smärtan och återhämtning!

#4 / / Maria:

Hej! Är också nyfiken på snittet. Kan du inte fota magen mer och gärna ärret. Vore jätte spännande att se hur det ser ut.:) och väldigt gärna höra hur upplevelsen var, smärtan och återhämtning!