Smygstartar

Så är det sista dagen i augusti, och från och med idag så smygstartar vi vardagslivet eftersom Hampus ska börja jobba 50%. Det känns faktiskt helt okej, Leia och Mattis är faktiskt riktigt snälla små barn och för det mesta så kommer Hampus att jobba på förmiddagarna fram till lunch och trollen sover oftast fram till elva snåret. Så då har jag en matning, eller max två matningar själv.
 
Det är faktiskt matningarna som är det mest påfrestande med att vara ensam. För trots att Leia och Mattis är tre månader, så är de bara en månad i korrigerad ålder, och behöver stöd och hjälp vid matningar. Men jag är så glad att vi har lärt dem att ta flaska. Då ammar jag den ena, och den andra ligger på en kudde bredvid mig och får flaskan. Däremot om jag är ute så hoppas jag bara att de vaknar med lite mellanrum, vilket de oftast gör, för då hinner jag mata båda i lugn och ro även om det tar lite längre tid.
 
Men vi kommer att sakna vår superpappa här hemma på dagarna!
 
Publicerat i Allmänt / Leia / Mattis
Taggar: Mammablogg / Tvillingar / tvillingblogg
#1 / / Maja:

Lycka till, kommer gå så bra så! Henke ska vara hemma hela september också och sedan arbeta ca 60 % resten av året. Håller med dig om matningarna, de känns tuffast att klara helt själv, så jag är glad Henke stannar hemma en stund till så vi hinner få lite mer rutin ☺️

Svar: Åh va skönt!!! Ja att Hampus jobbar halvdagar känns än så länge otroligt bra, handlar inte om många timmar och matningar jag behöver klara av själv! ;) Hoppas er flytt har gått bra, vi får verkligen boka in en fika snart!
Jennie-Lie

#2 / / mamma Lie :

Det kommer gå så bra, ni är så påhittiga och trygga i er roll som föräldrar <3

Svar: Puss <3
Jennie-Lie