77 mil norrut

Nu är allt bestämt, vi kommer snart att ta vårt flyttlass hem till Östersund igen. Totalt 5 år har vi varit borta, 4 år i Stockholm och ett år i Göteborg. Senaste året så har vi känt mer och mer att vi vill hem till naturen, fritiden och familjen i Östersund. När vi sen fick veta att vi skulle få två till familjemedlemar så blev det ännu mer självklart.

Jag jobbar på så länge jag orkar och så flyttar vi upp när jag blir sjukskriven. Det känns helt galet att vi ska hem nu, för mig är det nog den läskigaste flytten vi gjort. Tänk om det inte alls är som vi kommer ihåg det, eller tvärtom att det är alldeles för likt det var förut? Men jag längtar så fruktansvärt mycket efter att ha familjen och många av mina fina kompisar nära igen.

Det är också därför vi inte påbörjat några större projekt i lägenheten inför trollens ankomst, utan det gör vi i Östersund. Vi har fått tag i en lägenhet mitt i stan som vi kommer att stortrivas i, vi själva har inte varit i den utan vi har haft hjälp av Johanna (Hampus syster) att ta bilder mm. Det ska bli så otroligt härligt att komma upp, landa och börja boa in sig ordentligt.
Från en riktigt härlig vinterdag i julas.

Vet att vi förmodligen inte är de enda som flyttar hem när det väntar tillökning i familjen, hur har det känts för er andra? Har ni velat flytta hem innan ni blev med barn, eller var det bara för deras skull?
 
#1 / / Pappa Hinken:

Snygg mössa!!

#2 / / Pappa Hinken:

Nl är efterlängtade av hela familjen
VÄLKÖMMEN

#3 / / Robex Lundgren:

fint

Svar: Tack!
Jennie-Lie

#4 / / Marlen:

som jag ser fram emot det! Blivande granne, älskade vän!

#5 / / Marlen:

som jag ser fram emot det! Blivande granne, älskade vän!

Svar: Och jag med finaste stjärnan!
Jennie-Lie

#6 / / Linda Cathrine Liljemalm:

Nu väntar ju inte vi barn just nu (men inom en kort framtid, hoppas) men vi valde i höstas att flytta ca 4 mil från Västerås till Köping då våra levnadskostnader skulle bli mindre här samt att vi snabbare skulle kunna uppfylla drömmen om hus. Vi har både familj i Västerås och Köping, och det är ju inte speciellt långt emellan, så kan nog inte säga att det beror på det. Men jag skulle ha väldigt svårt att flytta längre bort då jag trivs otroligt bra med att bo nära familjen.

Hoppas eran flytt blir lyckad och att ni kommer trivas :)

Svar: Tack så mycket!! Ja det är ett lagomt avstånd, men skönt att ni har i Köping också! :)
Jennie-Lie

#7 / / mamma Lie :

Välkomna hem!!! Vi längtar. <3