Prematurbarn

Jag blev alldeles rörd av all respons jag fick på mitt inlägg om att få prematur barn, du hittar hela inlägget här. Det är så lätt att tro att man är ensam om hela den resan, och om alla tankar som finns kvar idag. Men vi är uppenbarligen många som har en ungefär liknande resa, exakt lika blir de såklart aldrig, som vilken annan förlossning som helst. Jag har fått så mycket mail, frågor, kommentarer från er kring just prematurbarn, från er som haft liknande upplevelser, från er som bara är nyfikna och vill förstå mer, från er som väntar barn och har den oron eller ni som kanske just nu går igenom hela resan med förtidigt födda barn.
Ni är många nya som hittat hit sen vår resa, men den finns utförligt dokumenterat under kategorin Neonatal med trollen. Så där kan ni kika och få en glimt av vår vardag på sjukhuset.
 
 
Jag ska försöka samla ihop de frågor jag fått mest och svara på de i ett inlägg! Ställ gärna lite frågor i kommentarerna eller maila de till mig så ska jag försöka svara på allt.
 
#1 / / Anonym:

Hej mitt namn är Madelen Thelin och bor i Älvsbyn. ☺️ För 5år sedan föddes våran älskade dotter Julia som föddes för tidigt. Hon var i vecka 27 och 28 och jag själv var i sjunde månaden. Jag fick veta att jag väntade barn i december men jag födde henne i januari. När jag fick veta att jag väntade barn hade jag en stor förväntning om att jag skulle vara gravid i nio månader med jag var gravid i en månad. Första gången när jag var hos barnmorskan sa hon att inskrivningen tar vi längre fram så jag hann som inte alls att visa min mage. Iallafall när jag var hos barnmorskan fick jag hem broschyrer om när man väntar barn och jag längtade att få köpa en mammaklänning men det fick jag hoppa över pga att allting gick så fort. Det var meningen att jag skulle åka till Piteå och göra första gången ett ultraljud men istället åkte jag akut till Sunderby sjukhus och sedan åkte jag vidare till Uppsala akademiska sjukhuset och födde våran älskade dotter Julia med kejsarsnitt och därefter fick hon vara på neonatalavdelningen i Uppsala. Hon vägde 1219 och Julia var 36cm lång.
Efter det bodde jag och min dotter i ca två månader i Sunderby sjukhus. ☺️ Men kontakta mig gärna. 😊

[email protected]
Mobilnummer:07002705647.