Vardagsmake

Ni är många som frågat hur jag egentligen sminkar mig till vardags.
Här är en klassisk J-L sminkning.
 
 
Basen är endast concealer, foundationpuder och rouge.
Ögonen är pudrade med foundation pudret plus lite mörkbrun skugga runt globlinjen, ibland lyxar jag till det med en eyeliner (tutorial på detta kommer).
Mascara och i fyllda ögonbryn är ett måste.
Läpparna är endast lite uppljusade med concealern.
 
Det tar mig ca 10 minuter på morgonen, och går att göra även med två barn springandes runt fötterna.
 
Tänk när jag jobbade som Make up artist och sminkade mig minst 45 minuter varje dag, det var tider det!

Vad använder ni för skönhetsprodukter och knep till vardags?
 
 
#1 / / Eriks:

Jag lägger krut på hudvården så att huden alltid ser hyfsat fräsch och jämn ut, och färgar ögonbrynen. Ögonbrynen är mitt måste, fyller alltid i dem trots att de är färgade men då går det iaf fort. Concealer under ögonen, mascara, rouge och färgat läppbalsam så är det klart sen! Har också gått från typ 30 minuter för en vardagssminkning till 5-10 minuter blankt!

Svar: Så bra plan tror jag <3
Jennie-Lie