En helt vanlig konversation

Endel saker kanske man inte borde ta via sms.

Det första är alltså världens sötaste film på Leia och Mattis när de var kanske ett halvår, vi sitter och myser i soffan och läser en bok och de börjar tokskratta åt ett bi.

Ja då är det klart man blir lite sugen på småttingar igen (dock inte nu), men jag vet inte hur jag ska tolka Hampus skratt på slutet. Kan höra paniken i det (han är inte lika intresserad av fler barn, eller snarare fler sömnlösa nätter).

Hur många barn har ni som kikar in här?! Finns det någon som har fler än det "normala"? Många jag känner har två eller tre. Får man nog sen? Jag har alltid sett mig som två barns mamma men nu fick jag ju två på en gång, inte helt enligt planen.

Publicerat i Allmänt
#1 / / Annelie:

Jag har fyra barn (maj-10, dec-12, dec-12 o sep-15). Har flera gånger tänkt att livet var lättare när jag "bara" hade tre barn samtidigt skulle jag aldrig ångra min underbara minsting, han passar så bra i familjen liksom. Men nu är det nog med barn för min del, känner mig väldigt färdig med mina fyra pojkar.

Svar: Underbart!! Fyra tycker jag låter som en perfekt siffra ;)
Jennie-Lie

#2 / / m a r i a:

Jag (vi) har alltid tänkt två, troligen beroende på att vi båda är uppväxta med varsitt syskon så två blir det självklara. Men nu med endast en känner vi oss nöjda. Jag för egen del känner inte att jag behöver fler, men jag hoppas för pojkens skull att man om några år blir mer öppen för syskon. Lite dubbelt känns det. Två på en gång hade varit bra här, då hade vi absolut varit klara nu ;)

Svar: Va skönt att kunna känna så ändå!! :D Underbart att bara ha en att lägga fokus på!!
Jennie-Lie

#3 / / Anonym:

Fick tvillingflickor -09 och kände direkt att detta räcker mer än väl.... dock när flickorna var närmre tre kom längtan efter en liten och när de skulle fylla fyra hade de precis blivit storasystrar till en lillebror! Fanns ju hela tiden funderingen- tänk om det blir två st igen 😱 Klarar vi det? Var en helt annan graviditet och tid med spädis när man bara hade en liten. ☺