Mountain buggy duet 2.5

Har du lust att lista lite för o nackdelar med er nya vagn? 
Jag är sjukt sugen på en ny för vår Emmaljunga är så klumpig, men är lite rädd att förhastat byta :O
/
Ronja
 
Jaaa, nu har vi ju testkört vår vagn i någon månad så här kommer en liten recension.
Innan vi hade den här vagnen så körde vi en Bugaboo donkey twin. Anledningen till att vi bytte var att de inte längre åker så mycket vagn och då kändes det onödigt att ha en sån dyr vagn som bugaboon är.
Vagnen mitt i vardagskaoset.
 
Vi är väldigt nöjda med vårt nya köp, den är liten och går in överallt, till och med mindre än buggan på bredden. Trots att den är liten och nätt så ryms Mattis, som är lite större, bra i sittdelen. Han är alltså 86 cm lång och väger 13 kg. Men det är inte många centimeter kvar på höjden, så tror han växer ur den där istället för bredden.
Liten och smidigt på bussen i Stockholm.
 
Den är superlätt att fälla ihop, en knapp som du drar ut så ramlar den nästan ihop i en hög själv. Däremot så tycker jag den tar upp mycket plats i bilen. Bugaboon kunde man ju fälla in så den blev lika bred som en enkel vagn, det går inte med den här. Men den blir platt och man kan lasta saker på den istället, vilket man inte kunde med bugaboon.
 
Framhjulen är svängbara, vilket vi hade som ett krav, det gör det så mycket lättare att navigera så stora vagnar ändå. Men man kan även låsa hjulen vilket är bra i snöslask eller i trånga utrymmen.
 
Handtaget är inte höjbart, men vinklingsbart. Så för mig och Hampus som är 174 och 179 så räcker det bra. Men hade man varit mycket längre kan jag tänka mig att det upplevs som lågt.
Sover så gott bredvid varandra!
 
Det är inte ergonomiska sittdelar på mountain buggy duet, men det har inte gjort något. Våra barn sover faktiskt mycket bättre i den här vagnen än i bugaboon. Så de är ett stort plus. Man bara fäller bak ryggstödet med hjälp av två remmar bakom sittdelarna så blir de mer liggandes.
 
Så av oss får den här vagnen riktigt bra betyg, och är du i samma tankar att du vill ha en enklare vagn till dina twins, eller nära syskon, så kan jag säga att vi inte ångrat oss en sekund. 
Du kan köpa vagnen på lekmer.se (adlink) och den ligger på runt 7500kr
Publicerat i Allmänt / Inköp till trollen
Taggar: Mountain buggy duet / Tvillingvagn / Vagn / bädda i vagn / lekmer.se
#1 / / ronja:

Åh tack så mycket för inlägget!
Jag ska åka o kolla på vagnar lite längre fram. :)

Svar: Jaa gör det, är verkligen inte alls ledsen över att vi bytte =D
Jennie-Lie