Köpt picknick

I söndags var vi på tvillingträff här i Östersund. Så himla kul och nyttigt att träffa fler med tvillingar, i alla olika åldrar.


Vi skulle iallafall ha lite picknick och jag hade inte alls haft tid att förbereda detta när Hampus var i Norge. Så påvägen dit stannade vi på affären. Här är mina tips kring köpt picknick:
Festisar, vi brukar köpa mer eller ekologiska festisar. 
Jordgubbar - svenska jordgubbar som du kan äta rätt upp och ner (köpte en flaska vatten och sköljde dem med)
Salladsbar, finns hur mycket som helst här som barnen älskar och som de kan plocka direkt med fingrarna. I våran blev det pasta, majs, oliver, fetaost, kyckling, melon och morötter.
Kakor - lite god efterrätt i form av en liten kaka är perfekt. 

Har en bild framför mig av att jag ska hinna göra egna pizzabullar, piroger eller annat som ofta syns på picknickar. Men ibland får man bara acceptera att tiden inte räcker till. 

Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Mycket bra val att fixa picnic så.😃😃☀️

#2 / / Annelie:

Är gärna med om det finns plats för fler tvillingar om det skulle bli fler träffar framöver 😊

#3 / / Sanna:

Ser jättetrevligt ut! Kolla gärna in mina senaste inlägg också!