Gravid vecka för vecka (13)

Åh i veckans avsnitt får ni hänga med oss i bilen när vi ska på utflykt med twinsen. 

- Gravid vecka för vecka 13

Väl på plats så var det full fart så där fanns ingen tid för filmande, typiskt.


Vad vill ni vi ska prata om nästa vecka? Funderar på att dyka in i tvillingarnas förlossning, och prematursnack. Kan det vara intressant?

Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Ska det inte handlar om denna graviditet? Inte om den med tvillingarna. Det har du ju skrivit om flera gånger, både förlossningen och tiden på neonatal.

#2 / / Anonym:

Tycker det vore hur kul som helst att få höra dig prata om trollens förlossning!

#3 / / Anonym:

Tycker det vore hur kul som helst att få höra dig prata om trollens förlossning!

#4 / / Mickis:

Så kul att få följa er i videoformat! Ni verkar så härliga! Ett litet tips för bältessmitare, en bältessamlare! En grej i plast som man kan sätta ihop bältet med så de inte kommer ur! Hur bra som helst!
Kram

#5 / / Madde:

Jag skulle tycka det vore intressant hur ni tänker kring OM ni skulle hamna på neo igen, nu när ni har två små hemma. Hur ni skulle lösa det med vem som skulle vara hemma, på sjukhuset, med tvillingarna osv. Visserligen verkar ni ha fantastiska släktingar som gärna barnvaktar, men skulle det handla om veckor antar jag att ni skulle behöva dela på er.

Har alltid tänkt att en av anledningarna till att jag hade det så jobbigt under neo-tiden berodde på att jag fick vara där ensam eftersom min sambo var tvungen att bo hemma med våra andra två små som passade på att ha ögoninflammation för första (och hittills enda) gången och massa andra sjukdomar som gjorde att de inte ens kunde hälsa på. Dessutom blev vi illa bemött av en ur personalen som inte tyckte små barn hörde hemma på sjukhuset så de bara fick hälsa på under dagen, inte sova där hela familjen som vi hade tänkt 😔 Var väldigt slitsamt att inte få vara en hel familj, Spec för mig eftersom jag först låg 6 veckor på sjukhus i Umeå innan hon kom och sen inte klarade av att lämna henne på de 9 veckor vi låg på neo. Känner ofta "avundsjuka" till er som fick era första barn prematur så ni kunde vara där båda två hela tiden, men samtidigt glad att det var vårt sista barn för annars hade jag kanske inte vågat skaffa syskon, samtidigt så kanske tiden på neo inte hade känts så hemsk om vi varit där tillsammans.. mycket "tänk om tankar", vore som sagt kul att höra hur ni båda känner kring det jag just skrev om.