Kan det ha varit lilla pyret?

I tisdagskväll så gick vi och la oss lite för sent, runt 1. Både jag och Hampus hade haft lite väl mycket jobb som vi behövde hinna med så vi satt och jobbade tillsammans. Rätt mysigt iallafall. Men när vi lagt och oss jag börjat slappna av, Hampus hade redan hunnit somna hörde jag på hans andetag, så känner jag ett litet sprattel i magen. Och sen lite till, och sen höll de på för fullt i kanske fem minuter. Ni vet beskrivningen av att det känns som fiskar i magen, exakt så var det. Det var nästan så mycket så det kittlades.
 
Men jag är ju bara i vecka 13! Med trollen så kände jag inte alls någonting liknande, utan mer en buff. Första buffen kommer jag fortfarande ihåg (ni kan läsa om den här) och det var ju halvvägs in i graviditeten. Då låg ju båda moderkakorna i framvägg, så då kan det ju känns senare. Men så här tidigt? När kände ni era första sparkar? Och ni som har fler barn, var det stor skillnad mellan första och andra gången?
Dagens mamma och lilla kulan!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Ella:

Jag kände ett första flimmer i vecka typ 12 också! Med moderkaka i framvägg:) men sen kände jag inget på ganska länge efter det

#2 / / Marie:

V16 med första och v13-14 med andra. Precis som du beskriver som fiskar som sprattlar😊

#3 / / Sara:

Kan det vara så att man känner tidigare med andra graviditeten?

#4 / / Sara:

Kan det vara så att man känner tidigare med andra graviditeten?

#5 / / Linda:

Den här gången kände jag sprattel redan i v 10-11 så tror absolut man känner tidigare för varje graviditet.

#6 / / http://nouw.com/1plus1blir3:

Jag kände första sparken i vecka 21, min sambo höll handen på magen så vi fick uppleva det tillsammans, så det var coolt! Jag har också moderkakan i framvägg.
I förgår och igår lyckades jag också äntligen få se sparkar utanpå :) Har hört att många som är gravida andra gången oftast känner det tidigare och att det syns tidigare.
Men jag tror det är väldigt individuellt och att man bara ska lyssna på sin egna kropp :)