Hurra för Pinchos

I helgen tog orken slut, och jag har faktiskt prioriterat att bara vara med familjen. Däremot så var jag, min lillasyster och min fina vän Sanna på premiär Pinchos i torsdags. Jag och Hampus var ofta på pinchos i Göteborg när vi bodde där. Den här gångnen fick vi inte till någon barnvakt, och vi trodde att restaurangen skulle vara i samma storlek som den i Göteborg så Hampus blev hemma med barnen. Men så fel vi hade, det var så stort och luftigt och hur fint som helst.
 
Pinchos serverar alltså massa olika tapasrätter, allt från minihamburgare till musslor. Även bra vegetariskt och veganskt utbud. Så det finns något som passar alla. Jag valde vitlöktsstekta champinjoner, quesedillas (stavningen?), chiligryta och pommes bland annat.
Sån himla mysig inredning i restaurangen
 
Det bästa är ju också att man delar och smakar av varandra. Sanna tog in en gudomlig friterad halloumi som jag smaskade på bra av. 
En liten del av all vår mat!
 
Nästa gång får barnen följa med, fanns bra med ytor att hänga på, flera barnstolar och maträtterna är ju som gjorda för barn.
 
Tack snälla Pinchos för att vi fick komma och inviga er fina restaurang!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Elin:

Pinchos är ju så mysigt!

Svar: Supermysigt verkligen =D
Jennie-Lie