Beskedet om tvillingar - jag ser hjärtan

Vi hade bestämt oss för att göra ett KUB-test, här i Göteborg får alla göra det men är du under 30 år så betalar du det själv. KUB är ett test där man får fram sannolikheten på att barnet/barnen skulle ha någon kromosomavvikelse, och fungerar så att man tar ett blodprov, gör ett ultraljud och anpassar efter mammans ålder.
 
Måndag eftermiddag, dagen innan vi gick in i V.13 så var det dags för ultraljudet, blodprovet tog jag vid inskrivningen vilket gör att man får besked direkt av barnmorskan. Vi fick en väldigt fin barnmorska som peppade oss och gick igenom vad proverna visar och att hon själv kommer att kolla först och sedan visa oss och berätta vad hon ser.
 
Bara att gå in i rummet kändes väldigt konstigt, att vi var där för vår egen skull och snart skulle vi förhoppningsvis få se vårt frö på en skärm. Sekunderna innan barnmorskan började prata så låg jag bara och tittade på Hampus och hade en känsla av att vad som än händer så klarar jag det med den här mannen vid min sida.
 
Hon berättade att hon ser ett friskt hjärta som slår fint, och jag kände att jag kunde pusta ut. På någotvis var det just hjärtat jag längtade efter att få se. Sen blev hon tyst igen innan hon fortsatte - Jag måste ändra mig och säga jag ser friska hjärtan, för det ligger två stycken här inne.
 
Mina första tankar var att det var ett skämt, att Hampus hade fixat det här. Det var nämligen så att Hampus länge sagt "det är säkert tvillingar", på grund av att jag mådde så dåligt och var så trött. Men när hon vred skärmen, och vi fick se två små troll, så bara skrattade och grät vi lyckotårar! Redan där var det de finaste jag någonsin sett, och mina tankar snurrade kring hur vi kunde ha turen att få två.
 
Första bilden på våra små troll, som dessutom så snällt la sig skavfötters för att få plats på samma bild!
 
#1 / / JENNYH - Mammablogg:

Åh vad mysigt med tvillingar!

Svar: Ja det känns helt fantastiskt! Och för dig börjar det närma sig, följer din fina blogg! Stort lycka till!
Jennie-Lie

#2 / / Louise:

åh vilken lycka :D

Svar: Ja verkligen!
Jennie-Lie

#3 / / Cecilia Johansson:

Åååååh grattis!:D

#4 / / Cecilia Johansson:

Åh grattis till dubbelt upp!:D så kul!☺️

Svar: Tack snälla!!!
Jennie-Lie

#5 / / Tess:

Stort grattis! :-) Många som trodde jag skulle få tvillingar för att jag mådde så extremt dåligt. Så om man mår sämre när man väntar fler barn samtidigt är jag nog glad att jag ändå fick en enda...hehe :-)

Svar: Jag förstår vad du menar, men många mår ju dåligt när de väntar en också ;) Så det blev fortfarande en väldigt chock!
Jennie-Lie

#6 / / När Annie fotograferar i Kalifornien:

Wow grattis! Så läskigt men så härligt med dubbel lycka!! ;-) Passa på att sova medan ni kan...!

Svar: Tack! Vi försöker sova så mycket vi kan!
Jennie-Lie

#7 / / Fröken.A:

Så spännande, underbart och lite läskigt!

#8 / / Ronja Flygare:

Oj så underbart! Grattis!
Själv önskar jag också att få tvvillingar då det är min tur, dubbelkärlek :)

#9 / / Camilla Sigvardsson Asplund :

Grattis! Så himla spännande, när är det dax?

Svar: Ja det är verkligen spännande! 3 augusti är det sagt, om de känner för att stanna inne hela tiden.
Jennie-Lie

#10 / / Ida | The sky under the sea:

Åh vad roligt!!

#11 / / Linda Lövberg Hjären:

Åh underbart med tvillingar :) GRATTIS :D
Grät en liten glädjetår här. För jag vet själv när vi var på ultraljud första gången . Underbar känlsa:D

#12 / / Robex Lundgren:

grattis

#13 / / Mizca:

Grattis!

#14 / / Emelie :

Åh så roligt! Måste vara helt fantastiskt att bära tvillingar, fascinerande på nåt sätt och så otroligt att de får plats. :)

#15 / / Emelie :

Åh så roligt! Måste vara helt fantastiskt att bära tvillingar, fascinerande på nåt sätt och så otroligt att de får plats. :)

#16 / / Iz:

Stort grattis! Underbart med tvillingar

#17 / / Anna [foto]:

Häftigt!

#18 / / Joanna- Journalist och föreläsare med Autism:

grattis dubbel glädje:)

#19 / / Hanna:

Åh så roligt. Stort grattis.

#20 / / Elina:

Grattis, dubbelt grattis tillochmed! Inga funderingar på namn än eller? :D Kram!

Svar: Dubbelt tack!! :) vi har våra funderingar på namn! Ska återkomma med det ;) kram
Jennie-Lie

#21 / / Hannele:

Gud så häftigt! Grattis! :)

#22 / / marycaroline.blogg.se:

Grattis! :) Och vilken underbar fin ultraljudsbild ni fick :)

#23 / / ɑ n n i k ɑ:

Grattis :)

#24 / / Daniela:

Grattis!, underbart.

#25 / / Bintu Malm Fraser:

Så fantastiskt! Förstår att ni måste blivit chockade. Att tro att man väntar ett barn men så visar det sig vara TVÅ. Kan inte ens föreställa mig känslan. Lycka till med allt nu!

Svar: Ja det kan man minst sagt säga!!! Tack så mycket vi hoppas att allt flyter på som det ska!
Jennie-Lie

#26 / / Emelie - mamma till prinsessan Louise:

Men vilken fantastisk upplevelse! Vad häftigt! STORT grattis! :-)

#27 / / Lovisan:

Grattis! Hoppas du får en bra graviditet och att kidsen mår fint!

Svar: Tack så mycket! Graviditeten har varit upp och ner men jag hoppas den fortsätter som den ska nu :)
Jennie-Lie

#28 / / Longevity - en blogg om hälsa:

Åh jag blev alldeles rörd. Jag skall inga fler ha (har sex barn) men känslan på första ultraljudet är obeskrivlig. Nu får jag se fram emot barnbarn istället :-)

Svar: Tack för dina fina ord! Sex barn låter alldeles lagom ;) och mormor ska jag ha hört är livets efterrätt :) du får ge mig alla tips du har kring småbarn sen!
Jennie-Lie

#29 / / Elin Norlin :

Grattis. 😊 jag fick inte ett sånt fint
Besked när jag fick reda på det. Men vart väldigt glad ändå. Känslan som ändras från att fixa barnrummet för ett barn till tvåbarn. Helt fantastisk 😁 all lycka till er! 👍

#30 / / Elin Norlin :

Grattis. 😊 jag fick reda på att jag oxå vänta tvillingar i v.13. Men när jag var hogyn. Men vart lika glad för det. 😁 känslan från att veta att man ska bli föräldrar till ett barn vart ju så mycket större när det visade sig vara två. Helt fantastisk 😁 all lycka till er! 😊👍

Svar: Tack! :) ja det är en väldigt häftig känsla, man känner sig väldigt lyckligt lottad!! :D
Jennie-Lie

#31 / / Maria Carlsson:

Härligt, grattis! Minns själv vilken chock och lycka det var när min barnmorsk berättade att vi skulle få tvillingar. Du har något otroligt fantastiskt framför dig. Grattis igen!

Svar: Tack snälla! Ja det var det verkligen, det tar ett tag att smälta beskedet och faktiskt förstå att det är två :) tack!!!!
Jennie-Lie

#32 / / Alexandra :

STORT GRATTIS! Vilken resa ni har framför er 😍 Väntar också tvillingar 😀�

Svar: Tack så jättemycket! Vilken vecka är du i?! :)
Jennie-Lie

#33 / / JUNITJEJ:

Åh, vad roligt! GRATTIS!

Svar: TACK! :)
Jennie-Lie

#34 / / joe:

men så häftigt....stort grattis! :)

Svar: Tack så mycket!! :)
Jennie-Lie