Top 5 bästa köpen

Vi han ju inte handla allt vi behövde innan trollen kom till oss, det var såklart stressande och lite tråkigt att inte hinna pilla på och förbereda i lugn och ro. Men däremot så lärde vi känna dem ganska bra innan vi åkte hem från sjukhuset och fundera på vad vi faktiskt använde och behövde köpa. De här är de absolut bästa köpen som vi har haft mest användning av här hemma (förutom vagn, säng, skötbord och andra stora saker).
 
1. Babynest - Vi hittade fina babynest som sys på beställning på cinolino.se. Det finns både vanliga och tvillingstorlekar och du väljer själv tyg. Sen dag ett när vi fick hem den så har det varit en storfavorit. Perfekt på dagarna när de ligger i soffan och sprattlar och sen somnar, då bäddar vi bara om dem lite och så slipper vi lyfta in  dem till sängen. Även toppen att kunna ha på golvet i rummen där vi varit innan de blev tillräckligt stora för babysittern.
 
 
2. Babysitter - Uppföljaren till babynestet, för någon vecka sen så började vi få riktigt bra användning av våra två babysitters. När de är vakna så gillar de att få vara med och är supernöjda över att få sitta i samma rum där vi är. Oftast så tar de en liten tupplur även i dessa.
 
 
3. Mjukliftar - Tre trappor upp, utan hiss, med två barn. Hur skulle jag kunna ta mig ut på promenader när inte Hampus är hemma? Svaret hittade jag i Phil and Teds mjukliftar. Jag bäddar ner trollen i varsin väska, sen tar jag bara en i varje hand, går ner till vagnen i garaget och stoppar ner hela väskorna i liggdelarna på vagnen. Så om de sen sover när vi ska upp igen så kan de fortsätta sova för jag tar bara med väskorna upp och ställer de på soffan. UNDERBART! Mina dagar är räddade med dessa, ni kan hitta dem här.
 
4. Sjal och sele - I vissa perioder har Leia och Mattis varit väldigt klängiga, och vi hade inte klarat oss utan vår sele och bärsjal. Selarna tycker jag är helt perfekt när det måste gå fort och om jag vet med mig att det inte behövs så länge. Men sjalen är betydligt mysigare för både mig och barnen, så är det en längre stund så blir det sjalen. Vi har en trikåsjal och en babybjörn one som ni kan köpa här.
Faster visar hur det kan se ut med en i sele och en i famnen.
 
5. Twistshake flaskor - När man delvis matar barn med ersättning och nappflaskor så gäller det att ha bra flaskor. Twistshakes flaskor är så smarta dels för att det finns ett nät som gör att det inte klumpas, men framförallt också för man får med förvaringsbukar till pulvret med varje flaska. Så när vi ska ut på dagarna så packar jag bara ner flaskorna och gör iordning några burkar med rätt mängd pulver så går det på två sekunder att få iordning maten när vi är ute.
 
#1 / / Anonym:

Åh vilket bra inlägg! Mer sånt här! Jättebra för oss som är i tvillingplaneringsfasen! :) Igår inhandlades två babysittrar här, hoppas att de kommer uppskattas, verkar ju så himla smidigt sen. :) Hoppas att ni har en fin dag!
/Linda (som frågade längre ner om sömn och vagnbäddning)

Svar: Yeay, vad roligt att du tycker om den! Då ska jag se till att få in mer sånt! Och tack för alla frågor, roligt att ha något jag kan skriva om som jag vet kommer till nytta =)
Jennie-Lie