Hemresan

Här ligger jag i hotellsängen på Arlanda med två snarkandes barn (10:35). 


Hemresan igår gick över förväntan, bussresan började 21:10, och fram tills dess hade de hållt sig vakna. Efter ca 30 minuter så slocknade båda och sov i ungefär 30 minuter tills vi var framme.

Trött L med pappa på bussen!

När vi väl kom till flyget så var det dags att slänga på sig barnen i selarna. Vi bestämde att jag skulle ta båda barnen så att Hampus kunde sköta allt med vagn och handbagage. De väger nu ca 26kg tillsammans, så när vi klev på planet 1 timme och 20 minuter senare sä var min kropp rätt mör. Hela den här tiden höll de sig vakna. 

23.55 lyfte planet. Den här gången fick vi åka ett riktigt stort plan, som dessutom inte alls var fullt. Så vi fick en helt egen rad och barnen kunde sitta själva. Jag hade beställt mat till oss alla, och det funkade toppen när barnen kunde sitta själv. Och ganska tur också eftersom de hållt sig vakna så länge efter middagen så var de faktiskt hungrig.

Pannkakor med sylt till barnen.

Sen höll L sig vaken till 01:10 ungefär hon somnade i min famn halvt skrikandes av övertrötthet. Och Mattis till 01:30 då han äntligen fick lite ro (var glad hela tiden) att krypa upp bredvid mig.

Haha bjuder på den här bilden, kolla på barnen istället för mamman. Så somnade vi.
Sen la vi ner båda på varsin sida om mig. Ser ni Leias gulliga små tår som sticker fram?

03:10 landade vi och 04:10 låg vi i hotellsängen. Mattis sov hela vägen dit, leia var vaken. Så vi tig ett beslut om att de var viktigare att låta dem sova lite till än att äta frukost idag. Vi får väl se om vi får ångra det ikväll.


Jag tänkte jag skulle skriva ett lite mer praktiskt inlägg om att resa med barnen. Mina tankar nu när det är genomfört och ni var ju några som snart skulle ut och resa, så är det något speciellt ni funderar på så fråga!! Alltid roligt att kunna hjälpas åt!

Publicerat i Allmänt
#1 / / Emmakarl:

Heja er! Vi ska ut och resa med vår 23månaders om 3 veckor. Jag är mest nervös för flygresan. Underhållning, hade ni med några leksaker/mutor/padda etc?
Vi kommer att ha med en resevagn som en får ha med på planet, främst till när vi landar i London, då tullen tar tid där. Hade ni bara selarna? Jag antar att allt kommer att gå bra men är ändå nervös. Kan tänka att det är bra att de kan springa av sig lite/mycket innan boarding, om möjligt. Satt de på egna stolar? Vår kommer sitta i knät på oss. Vet ej om det är bra eller dåligt nu ;-)
Kram

Svar: Åh vilka bra frågor, svaren kommer ikväll <3 KRAM!
Jennie-Lie