Äventyr

Vi är ute på äventyr på landet, hos mina föräldrar och i vår stuga. Den stressiga veckan tog ut sin rätt på mig igår så jag var helt slut och mådde så illa hela dagen. Men jag orkade mig, tillsammans med mamma, åka på ett snabbt äventyr. Passande nog så ordnandes det en barnens dag igår som vi åkte ut till.


Där fanns hoppborgar, fiskedamm, brandbilar, ansiktsmålning och massa djur. 

Vi började med fiskedamm, de förstod nästan direkt vad de skulle göra. Mattis sprang först bakom skynket, men när han fick spöet så kom han ut och ställde sig. Leia kollade nyfiket på och skrattade när leksaken kom upp, och skrattade minst lika mycket när hon fick upp sin egen leksak.

Sen var det hoppborgarna, det fanns en stor som såg ut som en giraff. Båda två sa "ooooj stoooor" när de såg den. Mattis hoppade direkt in och slängde sig runt bland de andra barnen. Medan Leia stod och kikade på, sen fick hon syn på den lilla hoppborgen och tillslut vågade hon sig in där.

Men favoriterna idag var helt klart djuren.

Det var en liten ponny där, ett får, hundar, kycklingar och killingar. Vi jobbade igen på att inte skrika och jaga djuren, utan att prata lugnt och sätta oss ner. Det är svårare än vad man tror med två överpeppade tvååringar. Men de var faktiskt väldigt duktiga! 

Och sen var det brandbilen som gällde där man fick sitta, titta och lyssna på allt som en brandbil kan göra. 


Så himla kul att se hur barnen börjar uppskatta att få titta och uppleva nya saker. Om en vecka ska jag, min mamma och barnen åka på en veckas semester tillsammans ner i söder. Då kommer det bli massa roligt att uppleva tillsammans!

Publicerat i Allmänt