Gräsmamma

Hampus är i Norge och jobbar till och med fredag eller lördag. Så jag och twinsen ska klara oss själva. Idag blev det inte så mycket själv då jag hade ett styrelsemöte med förskolan (vi är ju med i ett föräldrakooperativ) så morfar och moster tog hand om Leia och Mattis.


De åt middag tillsammans, pestosås och pasta som Hampus lagade till igår kväll så det bara var för dem att värma på.

Sen lekte de tillsammans tills jag kom hem. Lite förberedelser för morgondagen med matsäck och lägga fram kläder gjorde vi, och nu har de precis slocknat. En ganska sen kväll, men jag hoppas Att de sover gott. 


Min dag har gått i 110 med möten plus hämtning och pusslande med barn, så nu när de sover ska jag bara slösurfa lite. Och sen faktiskt sova jag med! 

Det känns som att förberedelser är superviktigt när man är ensam med barnen. Har ni några grymma tips för att underlätta tidiga mornar eller kvällarna med barnen själv?

Publicerat i Allmänt
#1 / / Anonym:

Hur är det med sömnen numera? Sover de i sin säng? 🙂😴