Höger eller vänsterhänt?

När kan man se om barnen är höger och vänsterhänta? Jag är högerhänt, Hampus är vänster. Vi tror redan nu kunna se ett mönster hos barnen, men är de för små fortfarande?
Bilden säger allt
 
Som ni ser så använder Leia högerhanden och Mattis vänster. Och de gör de med nästan allt, när de smörar, när de äter, när de ritar så har båda tendens att använda sin "favorithand".
 
Är det inte roligt hur olika dessa två är? Innan jag fick tvillingar så hade jag bilden av att tvillingar är väldigt lika varandra (känner inte så många tvillingar själv), både utseendemässigt och beteende. Tji fick jag!
Publicerat i Allmänt
#1 / / A-M:

Kring 10-12 månader visar barnet vilken hand som är dominant även om de fortsätter att använda båda händerna på ett annat sätt än vuxna!

#2 / / Anonym:

Haha, vet att min farmor för länge sen berättade att hon var tvungen att sätta mina fastrar (tvillingar) "rätt" vid matbordet då en är vänsterhänt och den andra högerhänt så de krockade med armbågen om de satt för nära med dominant hand 😊