Det här händer...

Jag lovade ju att jag skulle berätta något skoj för er igår. Men så blev det inte, jag slocknade nämligen med barnen vid 20 och sen sov jag. Och tur var väl det, eftersom att jag skrev igår att sömnen på barnen var bra, så strulade såklart Leia lite inatt. Hon verkade ha ont någonstans, vaknade och gnällde, somnade om, vaknade igen och så höll det på. Hampus gav henne en flaska vid 00, då somnade hon om i en halvtimme sen började det om. Däremot så märkte jag att hon tyckte det var skönt att jag masserade hennes vader, så vi gav henne tillslut en alvedon och då somnade hon tillslut om och sov resten av natten. Kan det vara så att hon redan har växtvärk?
 
Jaja nu till det roliga, eller ja det nya som händer i mitt liv, jag ska nämligen byta jobb. Det var ett tufft beslut att ta då jag trivs så jäkla bra på Birka Folkhögskola. Men jag fick erbjudande om att jobba som kommunikatör för Destination Östersund, och kommunicera kring saker som händer i Östersund. Och det är något jag verkligen vill göra, för jag älskar verkligen den här staden. Så jag ser framemot ett spännande år.
Och hur glad blir man inte över att hälsas välkommen på anslagstavlan och med en blomma?
 
Jag kommer jobba kvar 80% på Birka resten av månaden, och samtidigt börja mjukstarta på destinationen. Såklart är det nervöst och pirrigt, men så ska det vara.
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Kristina:

Grattis till nya jobbet!! Är ursprungligen från Östersund 😀

Svar: Tack fina du <3
Jennie-Lie

#2 / / Linnéa S:

Vad spännande, grattis och lycka till med nya jobbet. Gällande växtvärk så funderade jag oxå på det igår om de små redan kan ha det. Iris var oxå gnällig igår vid läggning och helt otröstlig ett tag. Tillslut sa jag till Marcus att jag tror hon har ont någonstans. Då gav vi alvedon, sen fick hon vara uppe med oss en stund innan hon somnade som vanligt. Så svårt att veta när de inte kan säga själv vad som är fel.

Svar: Tack fina fina du!!! Jaaa visst är det, men när en alvedon hjälper så känns det ju som att någonting gör ont iallafall <3
Jennie-Lie

#3 / / Ebba:

Men hallå, grymt ju! Grattis!!

Svar: Haha taaaaack <3
Jennie-Lie

#4 / / Katharina:

Grattis och lycka till!

Svar: Tack snälla <3
Jennie-Lie

#5 / / Malin:

Grattis! Va roligt :D

Svar: Tack <3
Jennie-Lie