Era plus-berättelser

Alltså varenda en av era berättelser ni har skickat in gör mig alldeles rörd. Det är så speciellt och ofattbart när man får på en plaststicka att du har ett (eller flera) barn som växer i dig.
Vill ni läsa min igen så hittar ni den här.
 

Ronja
Vi hade försökt bli gravida ganska länge, ungefär 2 år. Jag va så jäkla besviken varje månad när det inte blev något och börja på allvar bli så arg & ledsen när jag såg folk på facebook gick ut och berätta om att det växer ett barn i deras mage. 

Så en morgon innan jag skulle köra till jobbet så tänkte jag att det va ju ett tag sen jag hade mens, tog ett test och direkt blev det 2 superstarka streck. Jag börja gråta, sprang o väckte Gustav som jobbat natt och va helt uppjagad. ;) 

Några veckor senare va vi på tidigt ultaljud som jag tjatat mig till på mvc och där va två små <3 Gustav trodde hela tiden det va två då magen växt och jag såg gravid ut redan i vecka 8. Även där grät jag massor och älska mina små bönor direkt! Total lycka! Jag brukar säga att vi fick 1 barn för varje år vi försökte ;)

 

Ella
Vi bestämde oss i absolut slutet på juni att jag skulle sluta äta preventiva hormoner. Vi var inställda på att det skulle ta ett tag innan hormoner gick ur och kroppen hamnade i fas. 6 veckor tog det innan jag ens fick en mens efter det, så vi tänkte att detta kommer ta ett tag. Köpte ägglossningstest bara för att se om det ens gick att hitta min ägglossning när min cykel är så oregelbunden. Men vi hittade den ju uppenbarligen eftersom jag aldrig fick någon mer mens efter det. Så kvällen innan mammas bröllop fick jag en känsla av att vilja testa. Vi hade testat en vecka tidigare men jag ville bara vara på säkra sidan innan ett bröllop med vin och mat för ogravida. Så morgonen så kliver jag upp innan Isac vaknat och kissar på stickan som visar positivt. Ställer mig i duschen i glädjechock innan jag springer in till Isac och viskar nyheten och försöker planera hur vi ska lösa detta utan att få mammas stora dag att råka handla om oss ;)

 

Alexandra
Vi hade försökt bli gravida i lite mer än 2 år, jag var helt psykiskt knäckt av att "alla andra" blev gravida. Vi har dessutom två missfall i bagaget. Dagen innan vi skulle på första samtal inför att göra IVF gjorde jag ett test, och det var positivt!!! Vi gjorde ett tidigt ultraljud i v7, där gynekologen frågade under tiden om vi har tvillingar i släkten....för här är nämligen två tickande små hjärtan 😍. Våra tvillingar är nu 15 månader och det är den absolut härligaste tiden i mitt liv.

 

Anna
Är i vecka 24 nu och har fortfarande dagar då jag är helt i chock över att jag faktiskt blev gravid. Det var en fyra år lång och krokig resa till plusset med en ofostrig graviditet, en fertilitetsutredning, tre misslyckade inseminationsförsök och två misslyckade IVF-försök innan vi äntligen lyckades på det tredje IVF-försöket. Jag vaknade typ klockan fem eller något sånt en lördag och kunde inte somna om (hade tänkt testa sen på morgonen, sådär mest för att bekräfta att det åter igen inte hade gått) så jag testade och jag var gravid!!! Jag bokstavligen skrek rakt ut och sprang in i sovrummet och nästan slängde testet på min make som chockad hade vaknat av mitt skrik haha

 

Maria
Jag minns att jag pratade med stickan. Testade helt medvetet sömndrucket tidigt på morgonen för att jag inte skulle vara helt vaken och förstå vad jag höll på med, haha. När det snabbt stod klart hur det låg till fnös jag åt stickan och mumlade "Vad löjlig du är!". Det var ju också en reaktion :D

 
Plusset var bara början på det här...
 
Publicerat i Allmänt